De milyen ablakom van?
2018. február 02. írta: mse blog

De milyen ablakom van?

Ismerős ablakok?

 

kapcsolt_gerebtokos.jpg

Gyönyörű régi épületek, itt-ott pergő vakolat, és az az ablak. Érezni az illatát, azt az ódon, sokat megélt, elázott, elfáradt, elkorhadt fa szagot. Magával ragad a 100 éves álom, Istenem, hányan csukták már be ezt az ablakot…ó, ha beszélni tudna, hányan néztek már kifelé rajta, várták a szerelmüket, vagy csak úgy bámultak rá, ahogy esik az eső odakint, vagy a szomszéd házmesterhez jött valaki, még sosem láttam itt, vajon ki lehet? Ugye milyen szép?

Viszont költöznék.koltozteto_auto.JPG

És kell fűtés, meg kell csempe, meg kell villanyvezeték, és persze kell ablak is. Mert így befúj a szél. Nem mondom, jóban vagyok a széllel is, de mégis jobb lenne, ha kint maradna.

 

  • MI A MEGOLDÁS??

  • MI LENNE OLCSÓBB??

  • HOGY LEHETNE A LEGKEVESEBB BONTÁSSAL MEGOLDANI??

  • HOGY LEHETNE ELÉRNI, HOGY TÖBBÉ NE KELLJEN HOZZÁNYÚLNI??

  • MENNYIBE KERÜL EGY 1,50*1,50-ES KAPCSOLT GERÉBTOKOS ABLAK CSERÉJE??

És ha ilyen ablakom van? [Tessauer]

2tess.jpg

[két - csavarral egymáshoz rögzített - ablakszárny két különálló síküveggel]

4tess.jpg

  • Mit csináljak ezzel?
  • Felújítható?

 

Vagy ilyen? [régi hőszigetelő üvegezéssel]

vek_u.jpg

[hőszigetelő üveggel ellátott profilszerkezet - régi tokba építve]

 regi_hoszig.jpg

[u=2,8 4-16-4 hőszigetelő üveggel ellátott profilszerkezet - régi tokba építve]

  • Ez most jónak számít?
  • Miért érzem mégis úgy, hogy húz a hideg?

 

Esetleg ilyen?

gorogo_ablak.jpg

Akkor ezt megúszta, bizonyosan nem kell hőszigetelésre és légzárásra költenie, irány a strand!

smile_kacsint.JPG

Mivel ablakfelújítással is foglalkozunk, végig böngésztem néhány (100) oldalt. Mit írnak? Mit mondanak? Mit rajzolnak?

  • Atya Ég!

Remélem nem olvasták, amivel tele van a témában a világháló!

Aztán nekiültem, kigyűjtöttem, fotóztam, írtam, töröltem, beillesztettem, képet kerestem...

Az én lelkemen ugyan ne száradjon. Megmutatom a lehetőségeket és a megoldásokat. Megmutatom, mi az ami még javítható és azt is, amit már nem kéne bántani. Beszélünk az ablakcseréről, a hőhidakról, a hőszigetelő üvegekről. Nem lesznek szakértők, de azt bizonyosan el tudják majd dönteni, hogy melyik megoldás lesz Önöknek a legmegfelelőbb.

Persze, mindenki követ el hibát. Hibázni igazán jó. Irtó sokat tanul belőle az ember fia/lánya, ha akarja, ha nem :) Szóval ezután is lesznek – akik nem olvassák a blogomat – és rossz döntést hoznak ablakfelújítást illetően.

És lesznek a többiek, akik olvassák. És szakértőre bízzák a megoldást.

Kíváncsiak már?

Hasonlít az Ön ablaka a fenti képek valamelyikén szereplő ablakra?

Akkor kövessen, hamarosan felrakom a megoldást ablak fajtánként.

A bejegyzés trackback címe:

https://ajtofelujitas.blog.hu/api/trackback/id/tr10013621900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása